diverse Coca Cola producten (blik en glas)

In een aantal Coca Cola producten zijn verhoogde chloraatniveaus gevonden en voldoen daarom niet aan de hoge kwaliteits- en veiligheidsnormen. Onafhankelijke deskundige analyse heeft bevestigd dat de kans op enig bijbehorend risico zeer laag is. Desalniettemin dienen de betreffende producten van de markt gehaald te worden.

Het gaat hier om specifieke producten van Coca Cola en alleen om bepaalde batches van deze producten. Zie hieronder voor de complete lijst met producten en batchcodes.


Product
Batchcode nummer 1
Batchcode nummer 2
EAN
THT
COCA-COLA in 0,15L blikverpakking 2X12P DEP
329GE5
330GE5
5000112658835
30-11-2025
FUZETEA PEACH HIBISCUS in 0,33L blikverpakking X24 DEP
336GE2
-
5000112659870
31-12-2025
FUZETEA SPARKLING in 0,33L blikverpakking X24 DEP
336GE2
-
5000112659931
31-12-2025
FUZETEA MANGO CAMOMILE in 0,33L blikverpakking X24 DEP
336GE2
-
500011265984
30-9-2025
FANTA CASSIS in 0,2L glazen verpakking X24
331GE1
332GE1
544900000055
30-11-2025
FUZETEA GREEN in 0,2L glazen verpakking X24
333GE1
334GE1
5449000238702
31-7-2025
MINUTE MAID APPEL in 0,2L glazen verpakking X24
333GE1
-
9049400001065
30-11-2025
FUZETEA PEACH HIBISCUS in 0,2L glazen verpakking X24
328GE1
-
5449000238498
30-11-2025
COCA-COLA ZERO SUGAR in 1L glazen verpakking X6
337GE1
-
5449000145512
30-6-2025

Wat moet je doen

Controleer de batchcodes onder op het blik, of op het etiket op de fles, zie de foto's ter indicatie van de locatie, deze codes op de foto zijn niet de betrokken codes.

Stopzetten gebruik

De betreffende producten zijn reeds bij onze vestigingen uit de schappen gehaald. Wij vragen je het product niet verder te verhandelen of te gebruiken.
Heb je het product verhandeld of doorverkocht? Dan vragen wij je hier direct mee te stoppen en je afnemers duidelijk te informeren. Informeer in dit geval ook de NVWA.

Terugbrengen en restitutie
Mocht je het product nog hebben dan kan je deze inleveren bij de klantenservice van een van onze vestigingen. Je ontvangt het volledige aankoopbedrag terug. Neem de factuur en je Makro pas mee zodat we je snel kunnen helpen. Onze medewerkers in de vestiging helpen je graag met eventuele vragen.

Voor verdiepende vragen verwijzen wij naar de klantenservice van CCEP via 010-2456900 of nlcustomercontact@ccep.com (zakelijke klanten) en/of overige vragen het informatiecentrum van Coca-Cola in Nederland (0800-26222652 of via de website: Neem contact met ons op | Coca-Cola NL.)

Onze excuses voor het ongemak en we verzekeren dat we de nodige maatregelen treffen om het kwaliteitsniveau van onze producten te garanderen.

Met vriendelijke groet,
Makro Nederland